Није тачно све што видите у филмовима. У стварном свету, лифтови и покретне степенице су високо регулисани и дизајнирани са многим безбедносним карактеристикама које штите путнике. У КОНЕ-у смо посвећени безбедности оних који се ослањају на наше производе за безбедан и несметан транспорт.
Чување лифтова је заједнички напор који укључује пружаоце услуга технологије и одржавања, власнике зграда и кориснике опреме. Важно је да ће праћење једноставних безбедносних савета осигурати беспрекорну вожњу.
Хајде да разоткријемо неколико урбаних легенди о лифтовима.
Мит #1: Лифтови се држе за један конопац који би могао да пукне.
Размислите још једном! Лифтови су подржани са више челичних сајли, а само свака сајла може да подржи потпуно напуњен аутомобил. Веома је необично да се макар једна сајла откачи. Чак и у изузетно невероватном случају да све сајле пукну, безбедносне карактеристике попут регулатора брзине ће открити убрзање лифта и активирати сигурносне уређаје за заустављање лифта.
Оне акционе сцене где варнице излећу са шина док се лифт неконтролисано спушта низ возно окно.
Мит #2: Пасти ће претрпан лифт.
Није истина. Обично преоптерећени ауто једноставно неће да се помери. Врата ће остати отворена и звоно може да зазвони док довољно људи не изађе из лифта да смање тежину. Многи лифтови су опремљени технологијом која ће ефикасно водити путнике до доступних лифтова како би се смањила пренатрпаност.
Мит #3: У лифту може да остане без кисеоника ако се заглави између спратова.
Дишите полако. Кабина лифта је добро проветрена. Мада се светски прописи могу разликовати, постоје међународни стандарди за вентилацију којих се мора придржавати тако да се ваздух слободно креће унутра и напоље. У неким случајевима лифтови су такође опремљени клима-уређајем.
Мит #4: Могуће је побећи из унутрашњости лифта у окно кроз сигурносни отвор.
Сигурносни отвори или врата замке често постоје у сврху спасавања, али већину споља могу да отворе само обучени спасиоци. Путници никада не би требало да покушавају да их искористе као руте за бекство. Дакле , ако сте заробљени у лифту, најсигурније је да притиснете дугме за аларм (или позовете помоћ на телефону), останете мирни и чекате да вас спасу.
Никад не покушавај да изађеш сам. И никад не отварај врата лифта, јер лифт можда није испред врата која се отварају. Могао би да довео себе и друге путнике у опасност.
Мит #5: Притискање дугмета позива више пута учиниће да лифт брже стигне.
Жао ми је што ћу вас разочарати, али ово није случај. Када притиснете дугме, лифт добија ваш &qуот;позив&qуот; и његов софтвер одређује пут лифта. Постоје једноставнији и софистициранији системи позива, али основна идеја је иста: један подстицај је довољан за генерисање акције.
Притискање дугмета неколико пута чини да се осећамо као да радимо нешто да убрзамо ствари – али у стварности, то ништа не мења. Притискање дугмета&qуот;затвори врата&qуот; једном у аутомобилу, међутим, покренуће раније затварање врата.
Мит #6: Врата лифта могу да се отворе између спратова.
Једноставан одговор је не. Кабина лифта контролише отварање прилазних врата. Ако кабина не стигне до пода, нема сигнала који покреће отварање прилазних врата. Ако сте у недоумици, ни под којим условима не би требало да покушавате да отворите врата или да изађете сами.
Без обзира на све, не паничите. Нервоза ће само погоршати ствари, тако да је прва ствар да дубоко удахнете. А ако сте већ остварили контакт са особљем за одржавање или хитне случајеве, седите мирно. Позиви за застој лифта се увек схватају озбиљно, а КОНЕ је фокусиран на спасавање на безбедан начин, што је брже могуће.